Hangulatelemzés segítségével megállapítható, hogy egy szöveges tartalom (dokumentumok, cikk, email) milyen mértékben pozitív vagy negatív hangulatú.
A hangulatelemzés által a szöveges tartalmak kategorizálhatóak, így például lehetségessé válik a találatok hangulatok alapján történő szűrése a TAS Vállalati keresőmotor felületén.
A hangulatelemzés használható:
- egy márkával, termékkel, szolgáltatással vagy egyéb tetszőleges kifejezéssel kapcsolatban megjelenő vélemények hangulatának vizsgálatára
- a hangulati értékek változásának nyomonkövetésére
- az elvégzett keresés során a találatok hangulati szűrésére
- a hangulati szűrés segítségével elemzések, értékelések készítésére
A Precognox által kifejlesztett TAS Tagger címkéző modul által integrált hangulatelemzési technológiák közé tartoznak a Google, az IBM, a Microsoft, a Rosette és a Neticle megoldásai.